Poradnia lekarza rodzinnego świadczy opiekę medyczną dla dorosłych i dzieci:
od poniedziałku do piątku
08:00 – 18:00
Rejestracja tel. (32) 222 54 77
W przychodni obowiązuje rejestracja pacjentów, której można dokonać osobiście lub telefonicznie tel. (32) 222 54 77
Pacjenci przyjmowani są w dniu zgłoszenia lub na umówione terminy.
Świadczenia zdrowotne w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej obejmują:
– badania i porady lekarskie w trybie stacjonarnym oraz wizyty domowe,
– diagnostykę w zakresie ustalonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia (badania laboratoryjne, RTG, USG),
– kierowanie na leczenie do poradni specjalistycznych, do szpitala i sanatorium,
– szczepienia ochronne obowiązkowe i zalecane,
– bilanse zdrowia,
– zabiegi pielęgniarskie (iniekcje), badanie ekg, pomiary ciśnienia tętniczego,
– opiekę pielęgniarki środowiskowo-rodzinnej i położnej środowiskowo – rodzinnej,
– promocję zdrowia i działalność profilaktyczną.
Przy Poradni Lekarza POZ działa gabinet zabiegowy w których można wykonać:
– szczepienia przed zabiegami chirurgicznymi (przeciw WZW typu „B”),
– szczepienie przeciw zakażeniom Haemophilus influenzae – zapobiega zapaleniu opon mózgowo – rdzeniowym, zapaleniu krtani, zakażeniu ogólnoustrojowemu (posocznicy) wywołanych przez bakterię HiB,
– inne szczepienia ochronne jak szczepienie przeciw grypie, szczepienie przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu,
– iniekcje domięśniowe, podskórne, dożylne,
– badania laboratoryjne krwi, moczu oraz innych materiałów biologicznych,
– EKG,
– spirometrię,
– czyszczenie uszu i kanału słuchowego,
– inhalacje.
W Poradni Lekarza POZ przyjmują:
lek. Anna Danilczuk
lek. Małgorzata Mirocha
lek. Krzysztof Filipek
Transport sanitarny
Ubezpieczonemu, na podstawie zlecenia lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, przysługuje bezpłatny przejazd środkami transportu sanitarnego do najbliższego zakładu opieki zdrowotnej udzielającego świadczeń we właściwym zakresie i z powrotem w wypadkach:
– konieczności podjęcia natychmiastowego leczenia w zakładzie opieki zdrowotnej lub wynikających z potrzeby zachowania ciągłości leczenia, dysfunkcji narządu ruchu uniemożliwiającej korzystanie ze środków transportu publicznego.
W przypadkach nie wskazanych powyżej przejazd środkami transportu sanitarnego przysługuje odpłatnie lub za częściową odpłatnością.
Osoby chore na:
– choroby krwi i narządów krwiotwórczych,
– choroby nowotworowe,
– choroby oczu,
– choroby przemiany materii,
– choroby psychiczne,
– choroby skóry i tkanki podskórnej,
– choroby układu krążenia,
– choroby układu moczowo-płciowego,
– choroby układu nerwowego,
– choroby układu oddechowego,
– choroby układu ruchu,
– choroby układu trawiennego,
-choroby układu wydzielania wewnętrznego,
– choroby zakaźne,
– urazy i zatrucia,
– wady rozwojowe wrodzone, zniekształcenia i aberracje chromosomowe, oraz posiadające orzeczenie I stopnia niesprawności, czyli zdolne do samodzielnego poruszania się bez stałej pomocy innej osoby i korzystania ze środków transportu publicznego,
mogą skorzystać z transportu sanitarnego za pełną odpłatnością.
Natomiast osoby posiadające orzeczenie II stopnia niesprawności, czyli zdolne do samodzielnego poruszania się bez stałej pomocy innej osoby, ale wymagające przy korzystaniu ze środków transportu publicznego pomocy innej osoby lub środka transportu publicznego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych – mogą skorzystać z transportu sanitarnego za 60% odpłatności.
Stopień niepełnosprawności ubezpieczonego określa lekarz ubezpieczenia zdrowotnego, uwzględniając możliwość samodzielnego poruszania się oraz konieczność pomocy drugiej osoby przy korzystaniu ze środków transportu publicznego, ogólny stan zdrowia.
Lekarz dokonuje wpisu w dokumentacji medycznej oraz dokumentacji prowadzonej na potrzeby powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, oraz wydaje zlecenie na przewóz.
Udzielamy teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
-
Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym w formie porady telefonicznej.
-
Osobą udzielającą teleporady jest lekarzem, pielęgniarką lub położną, stosownie do swoich uprawnień i zakresu świadczonych usług.
-
Pracownik odpowiedzialny za rejestrację pacjenta po wstępnym rozpoznaniu potrzeby zdrowotnej, informuje pacjenta na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada oraz podaje datę i godzinę teleporady.
-
W ustalonym terminie osoba udzielająca świadczeń w ramach teleporady kontaktuje się z pacjentem na wskazany przez pacjenta numer telefonu.
-
Teleporada realizowana jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się (telefonicznego lub osobistego) pacjenta do Poradni lub w późniejszym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
-
Potwierdzenie tożsamości pacjenta odbywa się na podstawie danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji np. numer PESEL, data urodzenia.
-
Personel Poradni w celu wykonania porady telefonicznej zobowiązany jest do podjęcia co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W sytuacji braku kontaktu teleporada jest anulowana, a pacjent zobowiązany jest do ponownego kontaktu z Rejestracją i ustalenia nowego terminu.
-
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Świadczeniodawcy, takich jak awaria urządzeń, systemów komunikacji lub brak dostępności lekarza, niezwłocznie ustalany jest nowy termin teleporady.
-
Podczas teleporady osoba jej udzielająca zbiera wywiad, dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta, ustala czy teleporada jest wystarczająca do aktualnego problemu zdrowotnego, w razie potrzeby wystawia e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, e-zlecenie na wyroby medyczne, a także wystawia dokumenty w formie papierowej do odbioru osobistego w Poradni (m.in. skierowania na badania diagnostyczne i laboratoryjne). Pacjent informowany jest ponadto o sposobie realizacji wyżej wymienionych e-dokumentów oraz możliwości założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
-
Świadczenia zdrowotne zrealizowane w ramach teleporady odnotowywane są w dokumentacji medycznej.
-
Świadczenia w bezpośrednim kontakcie z pacjentem udzielane są:
– w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady – z wyłączeniem sytuacji, gdy lekarz, pielęgniarka, położna może bez dokonania badania pacjenta, wydać zaświadczenie, wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej,
– podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru,
– w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
– w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,